2024 წელს, საქართველოში განათლების სისტემაში მნიშვნელოვანი ცვლილებები მოხდა. სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მონაცემების მიხედვით, ქვეყანაში 2,294 საერთო საგანმანათლებლო დაწესებულება ფუნქციონირებდა, რომელთა შორის 2,086 საჯარო და 208 კერძო სკოლაა. ეს ციფრები, წინა წლებთან შედარებით, ორი ერთეულით ნაკლებია, რაც ეჭვს იწვევს, რომ საქართველოს ზოგადი განათლების სისტემა შემცირებას განიცდის.
2024/2025 სასწავლო წლის დასაწყისისთვის საქართველოს სკოლებში 640.7 ათასი მოსწავლე სწავლობდა, რაც წინა წლის მაჩვენებელს 1.0 პროცენტით აღემატება. თუმცა, მიუხედავად იმისა, რომ მოსწავლეთა რაოდენობა ზოგადად იზრდება, არსებობს ფაქტი, რომ საშუალო სკოლის დამთავრების მაჩვენებელი 11.8 პროცენტით შემცირდა. 2024 წელს მხოლოდ 41.7 ათასი მოსწავლემ მიიღო საშუალო განათლება.
საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში მოსწავლეთა უმრავლესობა (89.0%) საჯარო სკოლებში სწავლობს, ხოლო მხოლოდ 11.0% სწავლობს კერძო სკოლებში. მოსწავლეთა გენდერული შემადგენლობა თანაბრად გაყოფილია – 48.3% გოგოები და 51.7% ბიჭები. თუმცა, რეგიონების მიხედვით ყველაზე მეტი მოსწავლე (35.8%) თბილისის სკოლებში სწავლობს.
2024 წელს, 56.0 ათასი მოსწავლემ დაიწყო დაწყებით განათლებას, რაც წინა წლის მონაცემთან შედარებით 1.1 პროცენტით ნაკლებია. საბაზო განათლების სფეროში კი 46.7 ათასმა მოსწავლემ მიიღო განათლება, რაც წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით თითქმის უცვლელი დარჩა.
2024/2025 სასწავლო წლის დასაწყისისთვის საქართველოში 66.0 ათასი მასწავლებელი მუშაობდა, რაც წინა წლის მაჩვენებელთან შედარებით 3.7 პროცენტით მეტია. მასწავლებელთა შორის, ქალები შეადგენენ უმრავლესობას – 87.5%, ხოლო კაცები მხოლოდ 12.5%-ს.
მიუხედავად იმისა, რომ 2024 წელს განათლების სფეროში გარკვეული ზრდა და სტაბილურობა შეინიშნებოდა, მოსწავლეთა რაოდენობის კლება, განსაკუთრებით საშუალო სკოლაში დამთავრების მაჩვენებლით, წარმოადგენს მნიშვნელოვან გამოწვევას. ეს პრობლემები საჭიროებს უფრო დეტალური ანალიზისა და განათლების სისტემის უკეთესი მართვისა და განვითარებისთვის ნაბიჯების გადადგმას.
#drpkhakadze #davidiani #shenistartup
მასალის გამოყენების პირობები