„ნიუ იორკ თაიმსის“ ინფორმაციით, მარკ ცუკერბერგის კომპანიამ „მეტამ“, რომლის პლატფორმებიც „ინსტაგრამი“ და „ფეისბუკია“ , აბორტის აბების სარეკლამო პოსტები დაბლოკა, წაშალა და გარკვეული ანგარიშები შეაჩერა. ამ ნაბიჯმა შეშფოთება გამოიწვია, რადგან პლატფორმები, რომლებიც ფართოდ გამოიყენება სოციალური და მედია კომუნიკაციებისთვის, ახლა სერიოზულ ზომებს იღებენ აბორტის აბების გაყიდვის წინააღმდეგ, რაც პოსტების წაშლამდე მიიყვანა.
„მეტას“ წარმომადგენლებმა დაადასტურეს, რომ პლატფორმები პასუხისმგებლობას იღებენ სარეკლამო პოსტების რეგულირების მიმართ და ფარმაცევტული პროდუქტების გაყიდვა (სათანადო სერტიფიცირების გარეშე) აკრძალულია მათ პლატფორმებზე. კომპანიამ ასევე განმარტა, რომ ზოგიერთი პოსტი და ანგარიში დაბლოკა იმ მიზეზით, რომ ეს ტეხნიკური მოთხოვნებისა და პოლიტიკის დარღვევა იყო.
მთელი მსოფლიოს მასშტაბით აბორტის აბების პროვაიდერები, მათ შორის ერთ-ერთი ყველაზე დიდი ორგანიზაცია Aid Access, იუწყებიან, რომ მათ „ფეისბუკზე“ პოსტები წაეშალათ, ხოლო „ინსტაგრამზე“ ზოგიერთი პოსტი დაზიანდა. აღნიშნულმა გადაწყვეტილებამ განსაკუთრებით მიიზიდა ყურადღება, რადგან „Aid Access“-ის ანგარიშები შეაჩერეს ნოემბრიდან, ხოლო ამ ორგანიზაციის „ინსტაგრამ“ ანგარიში გასულ კვირას შეჩერდა, თუმცა მოგვიანებით აღდგა.
ამასთანავე, „ნიუ იორკ თაიმსის“ ცნობით, აბორტის აბების სხვა პროვაიდერების, მათ შორის Women Help Women და Just the Pill-ის „ინსტაგრამის“ ანგარიშები ასევე შეჩერდა. სავარაუდოდ, ეს მოხდა იმის გამო, რომ მათი პოსტები და აქტივობები „მეტას“ პლატფორმების პოლიტიკასთან შეუთავსებლი აღმოჩნდა. თუმცა, ხუთშაბათს ორივე ორგანიზაციის ანგარიში აღდგა.
ეს ღონისძიება, როგორც ჩანს, ასახავს ფართო და გლობალურ დისკუსიას აბორტის უფლებების და პოლიტიკის შესახებ, რომელიც სოციალურ მედია პლატფორმებზე ხშირად აქტუალურია. აბორტის აბების პროვაიდერების და უფლებადამცველების მხრიდან ამ გადაწყვეტილებებს უარყოფითი რეაქცია მოჰყვა.
#drpkhakadze #გიორგიფხაკაძე #davidiani #shenistartup #აქხარისხია
მასალის გამოყენების პირობები