საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტოში (GCCA) 2024 წლის იანვარ-ნოემბრის პერიოდში მომხმარებლის უფლებების დარღვევის შესახებ 791 განაცხადი დაფიქსირდა. 70% განმცხადებელი ქალი, 30% კი მამაკაცია.
სააგენტოს მონაცემებით, 78 მომხმარებლის უფლებების დარღვევის ფაქტი დადასტურდა 147 საქმეზე. 44 მოვაჭრეს, ჯამში 44,901 ლარით, ჯარიმა დაეკისრა. 151 საქმეზე კი, ვალდებულებების შესასრულებლად 128 შეთანხმება გაფორმდა, რაც სავაჭრო პოლიტიკის ცვლილებას გულისხმობს.
მთავარი პრობლემები ონლაინ ვაჭრობას უკავშირდება, რასაც მომხმარებლები აქტიურად უჩივიან – 67% შემთხვევაში პრობლემები ონლაინ შესყიდვებთანაა დაკავშირებული. გავრცელებული მოთხოვნები თანხის დაბრუნება (275 განცხადება), ნაკლიანი პროდუქტის დაბრუნება ან შეკეთება (232) და მომსახურების გაუმჯობესება (133) იყო.
თბილისი წამყვან როლს თამაშობს – 85% განცხადებების შემთხვევაში, ხოლო რეგიონებიდან უმეტესობა აჭარასა და იმერეთიდან არიან.
მომხმარებელი, რომელოც უფლებების დარღვევის ფაქტს აღმოაჩენს, ვალდებულია სპეციალური განაცხადი შეავსოს GCCA-ს ვებგვერდზე.
#drpkhakadze #davidiani #shenistartup
მასალის გამოყენების პირობები